Tunnelmia Katrina-seminaarista 2024!

Kaksipäiväinen Katrina-seminaari järjestettiin jälleen helmikuussa Kuopiossa. Monipuolisella sisällöllä varustettujen seminaaripäivien aikana tunnelma oli erittäin lämmin ja innostunut ja palautekyselymme toikin mitä iloisimpia uutisia: 55 % osallistujista vastasi seminaarin onnistuneen hyvin ja 45 % vastasi seminaarin onnistuneen erittäin hyvin! Kiitos siis jokaiselle osallistujalle – teitte Katrina-seminaarista jälleen vuoden kohokohdan myös meille viteciläisille!

Tässä artikkelissa kertaamme lyhyesti seminaarissa läpikäytyjä, hyödyllisiä aiheita.

Toivottavasti tapaamme seuraavassa Katrina-seminaarissa myös sinut!

Mitä tapahtuu Katrinan pinnan alla?

Vitec Katrinan tavoitteena on, että asiakkaalla on käytössään monipuolinen ja kestävän kehityksen arvoja kunnioittava ohjelmisto, joka huomioi viimeisimmät viranomaisvaatimukset ja alati tiukentuvat tietoturvavaatimukset. Mutta mitä kaikkea pinnan alla tapahtuukaan tämän kaiken mahdollistamiseksi? Tätä pinnanalaista maailmaa kuulijoille avasi Vitec Katrinan toimitusjohtaja Niko.

Niko Pahkala, toimitusjohtaja, Vitec Katrina

Seurakuntalaiset ovat hyötyneet digitalisaatiosta

Katrina-seminaarin asiakastarinassa kuulimme Hollolan seurakunnan toimintakulttuurin muutoksesta, palveluiden sähköistymisestä ja taipaleesta Katrina-käyttäjinä. Kuulimme myös Hollolan seurakunnan tulevista tarpeista ja Katrinan roolista tässä kehityksessä.

Paula Hukkanen, talouspäällikkö, Hollolan seurakunta

Selkeät esittäjät, rento tunnelma, päivä meni joutuisasti, iso kiitos! Jättefint ordnat seminarium. Stort plus för öppen och trevlig stämning!
Katrina-seminaarin osallistuja

Katrinan monipuoliset laskutusmahdollisuudet tukevat seurakuntien toimintaa

Muutama vuosi sitten Katrinaan julkaistiin laskutusominaisuudet, ja helmikuun seminaarissa keskityttiin uusien, jo julkaistujen, päivitysten sekä myöhemmin keväällä tulossa olevien päivitysten läpikäyntiin. Vitec Katrinan asiakkuuspäällikkö Marcus esitteli massalaskutusta sekä Katrina Ilmoittautumisen ja laskutustoimintojen yhdistämistä. Projektipäällikkö Katin puheenvuorossa aiheena taas olivat mm. Laskutuksen asetusten uudistaminen sekä muut päivitykset, jotka vaikuttavat laskutustoimintoihin, kuten maakoodin lisääminen asiakaskortille.

Kati Tanhua, projektipäällikkö, Vitec Katrina
Marcus Rautiainen, asiakkuuspäällikkö, Vitec Katrina

Parempaa palvelua seurakuntalaisille jäsenrekisterin avulla

Kirkkohallituksen puheenvuorossa seurakuntia kannustettiin hyödyntämään kirkon jäsenrekisteriä, Kirjuria, omassa työssään yhä vahvemmin. Jäsenrekisterin tietojen avulla seurakuntalaisia on mahdollista palvella yhä paremmin, koska seurakunta voi saada Kirjurista esimerkiksi tietoja ja listauksia omista jäsenistään. Tietoja voidaan viedä esimerkiksi Katrinaan, jossa voidaan hyödyntää Katrinan tehokkaita viestintäominaisuuksia. Lisäksi Kirjuri-rekisteristä voidaan esimerkiksi hakea seurakunnan rippikouluikäisten tiedot ja viedä tiedot Katrinaan, jossa rippikouluilmoittautumisen prosessia voidaan hoitaa Katrina Ilmoittautumisen avulla.

Tuomo Kahenvirta, rekisterijohtaja, Kirkkohallitus

Innostava ohjelma ja seminaarin toteutus kaikin puolin toimiva - samalla mallilla jatkossakin!

Askelet Katrina Asioinnin kevyeen käyttöönottoon

Kuinka Katrinan sähköisen asioinnin palveut otetaan käyttöön kevyesti? Millaisin askelmerkein seurakunnan kannattaa asiassa edetä? Vitec Katrinan Jukka antoi käyttöönottoon seuraavanlaiset vinkit: 1) Aikataulun ei tarvitse olla päivän päälle, 2) Tarvittava lisätieto synnytetään keskustelulla, 3) Kevyt toteuttava työryhmä, 4) Uskotaan ratkaisujen löytyvän kokeiluilla. ”Katrina-tiimi toimii kumppanina ja antaa työntövoimaa, jos suksi tahmaa”, Jukka rohkaisi!

Jukka Tiihonen, tuote- ja palvelujohtaja, Vitec Katrina

Katrinan kirjautumisratkaisut 2024

Katrinaan ollaan tuomassa uusiksi kirjautumisratkaisuiksi MultiFactor Authentication (MFA) -kirjautuminen ja Microsoft-kirjautuminen, jotka paitsi tuovat kätevyyttä, parantavat myös tietoturvaa.

Heidi Valtanen, kehitysjohtaja, Vitec Katrina

Kokonaisuus oli hyvä. Haluan jatkossakin vastaaviin seminaaripäiviin!

Vapaaehtoispankista uusi versio

Vapaaehtoistoiminnan koordinointiin on löytynyt Katrina-kokonaisuudesta ratkaisu jo yli kymmenen vuoden ajan. Tarve vapaaehtoistoiminnan kehittämiselle on tullut ilmi asiakkaiden kanssa käydyissä keskusteluissa, ja se on nähtävissä ja kuultavissa myös seurakuntien strategioissa. Vapaaehtoispankin uusi versio on tulossa julkaisuun kesällä 2024!

Kati Tanhua, projektipäällikkö, Vitec Katrina
Janne Porkka, kaupallinen johtaja, Vitec Katrina

Katrina Hautarekisteri julkaistaan syksyllä 2024!

Uusi selainpohjainen Katrina Hautarekisteri korvaa Kyrkogård-hautarekisterin - uusittu käyttöliittymä ja uudet toiminnot julkaistaan syksyllä 2024! Lisäksi uusi pohjoismainen hautahakuportaali Haudat.fi-palvelu julkaistaan keväällä 2024 ja uusi hautakarttatoiminto keväällä 2024.

Hanna Kuirinlahti, tuotepäällikkö, Vitec Katrina

Kiinnostuitko Katrinan uusista palveluista? Järjestämme Haudat.fi, Katrina Hautakartta ja Katrina Hautarekisteri -ominaisuuksista webinaarin perjantaina 22.3. klo 12 – tervetuloa mukaan!

Ohjelmasta ja aiheista tiedotettiin hyvin etukäteen ja kokonaisuudet olivat selkeitä. Kaikkia ominaisuuksia ei meidän seurakunnassa ole käytössä, mutta sai silti paljon uusia ideoita ja ajatuksia eli viemisiä omaan työyhteisöön.